Carport fotowoltaiczny

CARPORT TYP V

Carport typu V to konstrukcja stalowa zapewniająca rozsądne i estetyczne wykorzystanie przestrzeni parkingowej.

Jego podstawą są dwa słupy połączone w skrajnych punktach belki nośnej dachu, wykonane z profili zamkniętych zapewniających wytrzymałość konstrukcji.

Wysokość carportu jest stała, jej modyfikacja wymaga zmiany projektu według wskazówek użytkownika lub podniesienia/opuszczenia fundamentów. Profile, z których zbudowany jest dach, posiadają szereg otworów montażowych ułatwiających obróbki blacharskie lub montaż urządzeń towarzyszących, np. falownika, ładowarki samochodowej czy też oświetlenia.

Carport typu V dostępny jest w dwóch szerokościach: 5 m oraz 5,7 m z powiększoną szerokością parkingową dla zmniejszenia ryzyka kolizji drzwi z konstrukcją.

Carport typu V umożliwia parkowanie zarówno od strony wyższej jak i niższej, dzięki czemu jego posadowienie na miejscu parkingowym nie zależy do kierunku geograficznego odpowiadającego za nasłonecznienie paneli PV.

Zadaszeniem carportu są panele fotowoltaiczne, produkujące zieloną energię elektryczną na potrzeby własne lub do odsprzedaży do sieci energetycznej. Zadaszenie chroni parkujące pod nimi pojazdy przed opadami atmosferycznymi i zbytnim nasłonecznieniem.

Carport typu V to funkcjonalne rozwiązanie dla parkingów z parkowaniem szeregowym.

DANE TECHNICZNE
Ilość stanowisk / 1 carport 2
Liczba modułów PV / 1 carport 15 ÷ 18 [szt]
Wymiary modułu PV dowolne
Moc / 1 carport 6,5 ÷ 10,8 [kWp]
Marka modułu PV dowolna
Materiał S355JR + S235
Powłoka ochronna Ocynk ogniowy
Wytrzymałość konstrukcji 3 strefa śniegowa
Gwarancja na powłokę 15 lat
Gwarancja na konstrukcję 15 lat
Możliwość rozbudowy Tak
System montażowy Autorski Tiga-Cynk
Dokumentacja techniczno
-budowlana
W zestawie
Instrukcja montażu W zestawie
Fundamentowy kosz kotwiący Możliwość zakupu w zestawie
Możliwość montażu falownika
i ładowarki samochodowej
Tak
Malowanie Opcjonalne
Szczelny dach Opcjonalne
Wykonanie fundamentów
betonowych/wkręcanych
Opcjonalnie przez
podwykonawcę
Orynnowanie Opcjonalne
WYMIARY
Wysokość min. 2,3 [m]
Wysokość max. 3 [m]
Szerokość w osi 5 ÷ 5,7 [m]
Głębokość 5,7 [m]

NORMY
PN-EN 1090
Wykonanie konstrukcji stalowych
PN-EN 1991
Oddziaływania na konstrukcje
PN-EN 1993
Projektowanie konstrukcji stalowych
PN-EN 1461
Powłoki cynkowe nanoszone na wyroby stalowe

Panele fotowoltaiczne zainstalowane na dachu pełnią podwójną rolę, stając się kluczowym elementem w promowaniu zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej. Ich pierwszorzędne zadanie to produkcja zielonej energii elektrycznej na potrzeby własne lub odsprzedaż do sieci energetycznej. Parkingi samochodowe to powierzchnie wyjątkowo korzystne dla produkcji energii z paneli fotowoltaicznych. Duże powierzchnie otwarte na działanie promieni słonecznych mogą generować energię, której potencjalnymi odbiorcami są znajdujące się najczęściej w ich bliskiej odległości obiekty (sklepy, przedsiębiorstwa).

Oferowane konstrukcje umożliwiają montaż paneli fotowoltaicznych na powierzchniach istniejących już np. w centrach miast parkingów, co jest alternatywą dla wysokich cen gruntów.

Drugą, równie ważną funkcją carportu jest ochrona pojazdów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak grad, śnieg czy deszcz, a także zapewnienie komfortu termicznego przez zacienienie parkowanych pojazdów i zapobieganie przegrzewaniu się wnętrza samochodów, co jest szczególnie cenne podczas gorących dni letnich.

Carport V - dodatkowe infomacje

Carport V - czym jest?
W przypadku carportu V funkcjonalność i efektywność energetyczna idą w parze. Konstrukcja została zaprojektowana tak, by dach zintegrowany z panelami fotowoltaicznymi pełnił nie tylko rolę osłony dla pojazdów, ale też źródła czystej energii. Carport V to rozwiązanie dedykowane inwestycjom, które chcą optymalnie wykorzystać potencjał dużych, niezadaszonych dotąd przestrzeni – zwłaszcza tam, gdzie cena gruntu nie pozwala na dodatkowe zabudowy, a zapotrzebowanie na energię jest stałe, np. w obiektach handlowych, usługowych czy przemysłowych.
Carport V - funkcja i forma w układzie V
Dwuspadowy układ dachowy carportu v pozwala na montaż paneli PV na obu połaciach, co zwiększa powierzchnię produkcyjną bez konieczności zwiększania wymiarów samej konstrukcji. To rozwiązanie, które nie tylko poprawia bilans energetyczny całej inwestycji, ale także umożliwia zagospodarowanie parkingów w centrach miast czy strefach przemysłowych – bez wpływu na dostępność miejsc postojowych. Typowa szerokość carportu V dla dwóch rzędów aut to około 5,0–5,7 m, a długość pojedynczego modułu może być dostosowywana do układu stanowisk – najczęściej 5,0–5,5 m na jedno auto. To daje możliwość elastycznego planowania nawet na nietypowych działkach.
Energetyczna infrastruktura przyszłości w carporcie typu V
Dzięki zintegrowanej instalacji PV, carport V zmienia funkcję klasycznego zadaszenia w pełnoprawny element infrastruktury energetycznej. Produkowana energia może zasilać okoliczne obiekty – sklepy, biura, hale – redukując zależność od sieci i wspierając cele zrównoważonego rozwoju. Co istotne, carport ten można posadowić na już istniejących parkingach, nawet w gęstej zabudowie miejskiej, bez konieczności adaptacji przestrzeni budowlanej. Zapraszamy do kontaktu – chętnie doradzimy, jak wdrożyć carport V w ramach nowej lub modernizowanej inwestycji.