Carport fotowoltaiczny
CARPORT TYP 4N
Carport typu 4N to konstrukcja stalowa powstała z myślą połączenia efektu wizualnego z funkcjonalnością instalacji.
Jego podstawą, podobnie jak w typie V, są dwa słupy połączone w skrajnych punktach belki nośnej dachu, jednak ich utwierdzenie z fundamentami zostało rozsunięte w celu stworzenia bezkolizyjnej przestrzeni otwierania drzwi pojazdu.
Wysokość tego typu carportu jest stała, jej modyfikacja wymaga zmiany projektu według wytycznych użytkownika lub podniesienia/opuszczenia fundamentów. Profile, z których zbudowany jest dach, posiadają szereg otworów montażowych ułatwiających obróbki blacharskie lub montaż urządzeń towarzyszących, np. falownika, ładowarki samochodowej czy też oświetlenia.
Konstrukcja carportu typu 4N umożliwia parkowanie zarówno od strony wyższej jak i niższej, dzięki czemu możliwe jest posadowienie carportu w każdym kierunku geograficznym.
Carport typu V, wyposażony w panele fotowoltaiczne, nie tylko przyczynia się do efektywnego ograniczenia kosztów związanych z zużyciem energii elektrycznej, lecz także aktywnie uczestniczy w transformacji energetycznej, podkreślając tym samym zrównoważony charakter nowoczesnych rozwiązań parkingowych.
Zadaszeniem carportu są panele fotowoltaiczne, które, w pierwszej kolejności służą do produkcji energii elektrycznej z OZE do wykorzystania na potrzeby lokalne (autokonsumpcja) lub odsprzedaży do sieci energetycznej, ale także chronią parkujące pod nimi pojazdy przed zbytnim nasłonecznieniem czy opadami atmosferycznymi takimi jak grad, śnieg i deszcz.
Dostępne dwa warianty szerokości carportu typu 4N: 5 m oraz 5,7 m.
DANE TECHNICZNE
Ilość stanowisk / 1 carport | 2 |
Liczba modułów PV / 1 carport | 15 ÷ 18 [szt] |
Wymiary modułu PV | dowolne |
Moc / 1 carport | 6,5 ÷ 10,8 [kWp] |
Marka modułu PV | dowolna |
Materiał | S355JR + S235 |
Powłoka ochronna | Ocynk ogniowy |
Wytrzymałość konstrukcji | 3 strefa śniegowa |
Gwarancja na powłokę | 15 lat |
Gwarancja na konstrukcję | 15 lat |
Możliwość rozbudowy | Tak |
System montażowy | Autorski Tiga-Cynk |
Dokumentacja techniczno -budowlana |
W zestawie |
Instrukcja montażu | W zestawie |
Fundamentowy kosz kotwiący | Możliwość zakupu w zestawie |
Możliwość montażu falownika i ładowarki samochodowej |
Tak |
Malowanie | Opcjonalne |
Szczelny dach | Opcjonalne |
Wykonanie fundamentów betonowych/wkręcanych |
Opcjonalnie przez podwykonawcę |
Orynnowanie | Opcjonalne |
WYMIARY
Wysokość min. | 2,3 [m] |
Wysokość max. | 3 [m] |
Szerokość w osi | 5 ÷ 5,7 [m] |
Głębokość | 5,7 [m] |
NORMY
PN-EN 1090 Wykonanie konstrukcji stalowych |
PN-EN 1991 Oddziaływania na konstrukcje |
PN-EN 1993 Projektowanie konstrukcji stalowych |
PN-EN 1461 Powłoki cynkowe nanoszone na wyroby stalowe |
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na dachu pełnią podwójną rolę, stając się kluczowym elementem w promowaniu zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej. Ich pierwszorzędne zadanie to produkcja zielonej energii elektrycznej na potrzeby własne lub odsprzedaż do sieci energetycznej. Parkingi samochodowe to powierzchnie wyjątkowo korzystne dla produkcji energii z paneli fotowoltaicznych. Duże powierzchnie otwarte na działanie promieni słonecznych mogą generować energię, której potencjalnymi odbiorcami są znajdujące się najczęściej w ich bliskiej odległości obiekty (sklepy, przedsiębiorstwa).
Oferowane konstrukcje umożliwiają montaż paneli fotowoltaicznych na powierzchniach istniejących już np. w centrach miast parkingów, co jest alternatywą dla wysokich cen gruntów.
Drugą, równie ważną funkcją carportu jest ochrona pojazdów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak grad, śnieg czy deszcz, a także zapewnienie komfortu termicznego przez zacienienie parkowanych pojazdów i zapobieganie przegrzewaniu się wnętrza samochodów, co jest szczególnie cenne podczas gorących dni letnich.