Carport fotowoltaiczny
CARPORT TYP L
Carport typu L, łącząc w sobie elementy konstrukcyjne carportów Y i T, kładzie szczególny nacisk na funkcjonalność użytkowania oraz optymalizację dostępnej przestrzeni parkingowej.
Konstrukcja ta została zaprojektowana z myślą o wykorzystaniu przestrzeni parkingowych gdzie auta parkują w szeregu, oferując jednocześnie wygodę i łatwość parkowania.
Masywny słup połączony z fundamentami gwarantuje stabilność i wytrzymałość konstrukcji w każdych warunkach pogodowych, a zmiana jego wysokości w prosty sposób pozwala dopasować carport do przestrzeni przydomowych oraz silnie zurbanizowanych.
Górna część carportu składa się ze stopniowo zwężającej się blachownicy, tworząc kształt zbliżony do odwróconej litery L. Taki układ wpływa korzystnie na estetykę konstrukcji i zapewnia optymalne proporcje wytrzymałości do masy elementu.
Carportu Typu L dostępny jest w dwóch szerokościach: 5 m i 5,7 m. Wersja 5 m dedykowana jest parkingom o standardowej szerokości stanowiska (2,5 m),
a wersja 5,7 m przeznaczona jest do zabudowy powierzchni o szerokości stanowiska 2,85 m. Układ paneli fotowoltaicznych w Carporcie Typu L sprawdzi się na wszystkich parkingach niezależnie od ich ekspozycji.
Szeregowy układ parkowania umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni obwodowych na dużych parkingach, gdzie wykorzystanie carportu typu Y i T nie będzie możliwe. Skrajnie umieszczony słup ułatwia manewrowanie i parkowanie pojazdów ciężarowych, eliminując jednocześnie ryzyko kolizji drzwi pojazdu z konstrukcją stalową. Elastyczność wysokości w najniższym punkcie Carportu typu L pozwala na dostosowanie konstrukcji do parkowania aut osobowych i ciężarowych.
DANE TECHNICZNE
Ilość stanowisk / 1 carport | 2 |
Liczba modułów PV / 1 carport | 15 ÷ 18 [szt] |
Wymiary modułu PV | dowolne |
Moc / 1 carport | 6,5 ÷ 10,8 [kWp] |
Marka modułu PV | dowolna |
Materiał | S355JR + S235 |
Powłoka ochronna | Ocynk ogniowy |
Wytrzymałość konstrukcji | 3 strefa śniegowa |
Gwarancja na powłokę | 15 lat |
Gwarancja na konstrukcję | 15 lat |
Możliwość rozbudowy | Tak |
System montażowy | Autorski Tiga-Cynk |
Dokumentacja techniczno -budowlana |
W zestawie |
Instrukcja montażu | W zestawie |
Fundamentowy kosz kotwiący | Możliwość zakupu w zestawie |
Możliwość montażu falownika i ładowarki samochodowej |
Tak |
Malowanie | Opcjonalne |
Szczelny dach | Opcjonalne |
Wykonanie fundamentów betonowych/wkręcanych |
Opcjonalnie przez podwykonawcę |
Orynnowanie | Opcjonalne |
WYMIARY
Wysokość min. | 2,6 ÷ 4,6 [m] |
Wysokość max. | 3,4 ÷ 5,4 [m] |
Szerokość w osi | 5 ÷ 5,7 [m] |
Głębokość | 6,3 [m] |
NORMY
PN-EN 1090 Wykonanie konstrukcji stalowych |
PN-EN 1991 Oddziaływania na konstrukcje |
PN-EN 1993 Projektowanie konstrukcji stalowych |
PN-EN 1461 Powłoki cynkowe nanoszone na wyroby stalowe |
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na dachu pełnią podwójną rolę, stając się kluczowym elementem w promowaniu zrównoważonego rozwoju i efektywności energetycznej. Ich pierwszorzędne zadanie to produkcja zielonej energii elektrycznej na potrzeby własne lub odsprzedaż do sieci energetycznej. Parkingi samochodowe to powierzchnie wyjątkowo korzystne dla produkcji energii z paneli fotowoltaicznych. Duże powierzchnie otwarte na działanie promieni słonecznych mogą generować energię, której potencjalnymi odbiorcami są znajdujące się najczęściej w ich bliskiej odległości obiekty (sklepy, przedsiębiorstwa).
Oferowane konstrukcje umożliwiają montaż paneli fotowoltaicznych na powierzchniach istniejących już np. w centrach miast parkingów, co jest alternatywą dla wysokich cen gruntów.
Drugą, równie ważną funkcją carportu jest ochrona pojazdów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, takimi jak grad, śnieg czy deszcz, a także zapewnienie komfortu termicznego przez zacienienie parkowanych pojazdów i zapobieganie przegrzewaniu się wnętrza samochodów, co jest szczególnie cenne podczas gorących dni letnich.